Kırmızı Kaşık

10 Temmuz 2016 Pazar

Bakın bunu Çinliler bile bilmez; "Çin Böreği"


Bu böreğin bize kadar ulaşması mı, tarifin bu kadar değişmesi mi yoksa benim bu tarifi bu hale getirebilmem mi daha ilginç bilinmez. Her şey çin böreği kisvesi altında, harcı içli köfteyle birebir aynı yufka ile sarılmış bir böreğin evimize girmesiyle başladı. Annem bu böreğin çin böreği olduğunu iddia etse de bu durumu sorgulayabilecek yaşa ulaşamadığımız için belli bir süre bu şekilde kandırılmıştık. Sonraları bir şekilde ortadan kaybolan bu börek (annemin belli dönemler belli tariflere saplantılı derecede bağlanması ve hevesi geçer geçmez o tarifin bir daha gün yüzüne çıkmamasıyla kaybolan lezzet değerlerimiz) yıllar sonra bir restoranın menüsünde kendine yer edinmiş ve benim de gözümden kaçmamıştı. Kısa bir iç geçirme ve anılar silsilesinin ardından vereceğim sipariş kesinleşmişti bile. Çin böreği olacağını düşündüğüm siparişin gelmesiyle birlikte geçmişimdeki çin böreğiyle ilgili yaşanmışlıkların koskoca bir yalandan ibaret olduğu hissiyatı vuku bulmuştu bedenimde. Gelen böreği tatmamla birlikte aslında bu da fena değil diye düşünmedim değil. Sonraları bu versiyonunu daha çok bile sevmiştim oysaki, ne de olsa alternatif versiyonu çoktan tedavülden kalkmıştı. Sürekli, bir ara ben de denerim dediysem de bir türlü denk gelmedi ve ben bir türlü deneyemedim bu restoran formatındaki çin böreğini. Geçenlerde tavuklu noodle'dan arta kalan malzemeleri bir kenara ayırdım. Çünkü artık ben de restoran usulü çin böreğini deneyecektim ama her nedense eski yaşanmışlıkları silip atamadım bir türlü. Hep bir kenarda annemin yaptığı gibi içinde kıyma ve ceviz de olması gerekir düşüncesi beni yiyip bitirdi. Sonra neden böyle bir sentez olmasın ki diye düşündüm. Hem Anadolu mutfağının izleri olsun hem de Asya mutfağının... Neden olmasındı? öyle değil miydi? Sonra bu eser ortaya çıktı. Bence iyi de oldu. Her iki kültürden de kopamayanlar için gelsin bu tarif.

Malzemeler:
* 350 gr kıyma
* yarım su bardağı ceviz
* 2 adet havuç
* 1 adet kabak
* 1 tutam yeşil soğan
* soya filizi
* soya sosu
* kırmızı pul biber
* acı biber sosu
* 3 yaprak yufka
* 2 yumurta
* galeta unu


Öncelikle havuç ve kabağı rendeliyoruz. Soğanları doğruyoruz. Paralelde kıymayı tavada kavuruyoruz. Havuç, kabak ve soğanı da tavaya ekliyoruz. Kıymalar pembeliğini kaybedince soya filizini de ekleyip soya sosuyla beraber pişirmeye devam ediyoruz. İsteğe göre kırmızı pul biber ve acı biber sosu ekleyip (acı tercih ederseniz) havuçlar yumuşayana kadar pişmeye bırakıyoruz. Havuçlar diri dursun derseniz pişme süresini arzuya göre kısaltabilirsiniz. Yufkaları 4 eşit dilime ayırıp her bir parçaya istenilen miktarda harcı ekleyip sarmaya başlıyoruz. Sardığımız börekleri önce çırpılmış yumurtalara ardından da galeta ununa bulayıp yağda kızartıyoruz ve ta daa kültürel kimlik sorunu yaşayan çin böreğimiz hazır!!

1 yorum :

  1. In this manner my buddy Wesley Virgin's tale starts in this shocking and controversial video.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he discovered hidden, "mind control" secrets that the government and others used to get whatever they want.

    As it turns out, these are the EXACT same secrets many celebrities (especially those who "became famous out of nowhere") and the greatest business people used to become wealthy and famous.

    You probably know that you use less than 10% of your brain.

    Mostly, that's because the majority of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Maybe this expression has even taken place IN YOUR very own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain seven years back, while driving an unlicensed, beat-up bucket of a vehicle with a suspended license and with $3 in his bank account.

    "I'm so frustrated with going through life paycheck to paycheck! Why can't I become successful?"

    You took part in those types of thoughts, ain't it right?

    Your own success story is waiting to start. All you have to do is in YOURSELF.

    CLICK HERE To Find Out How To Become A MILLIONAIRE

    YanıtlaSil

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory