Kırmızı Kaşık

23 Şubat 2012 Perşembe

Makarna da yemektir

Geçenlerde dizüstü bilgisayarımın fanında sorun vardı ben de geçici bir süre masaüstüne geçtim. Uzun süredir açmamıştım bu bilgisayarı. Meğerse içinde unuttuğum o kadar çok şey varmış ki; resimlerim, müziklerim, yazışmalarım...  geçmişe ufak bir yolculuk yaptım desem yeridir. Resim dosyalarımı karıştırırken bu fotoğrafı buldum. Daha sonra neden olmasın dedim ve tarifini sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bildiğimiz makarna işte, değil. Evde yiyecek bir şey yoksa, günün menüsünü beğenmediysek hemen bir makarna yapayım mantığının makarnanın değerini azalttığını düşünüyorum. Oysa makarnaya gereken önem verilse bugün bunları konuşuyor olmazdık. Ayrıca size şunu söyleyebilirim ki makarnayla harikalar yaratmak o kadar kolaydır ki. Hem görsellik hem de lezzet açısından tatmin edici deneyimler ortaya çıkabilir.

Malzemeler:
* 1-2 adet patlıcan
* 5 adet mantar
* 1 adet patates
* 2 yemek kaşığı salça
* 1 yemek kaşığı biber salçası
* 2-3 dilim pastırma
* 1 paket spagetti

Önce spagetti için suyumuzu kaynatıyoruz, tuz ekleyip spagettileri kırmadan tenceremize alıyoruz. Bir yandan da patlıcanların kabuklarını soyup küp küp (ufak ufak) doğruyoruz ve bir kap içinde kaynamış su ve ılık suyu karıştırıyoruz üzerine tuz ekleyip patlıcanlarımızı da bu kaba alıyoruz. Patatesleri de küp küp kesip bir tavada kızartıyoruz. Patatesleri kızarttıktan sonra tuzlu suda beklettiğimiz patlıcanları da kızartıyoruz. Mantarları doğrayıp tencereye alıyoruz ve yumuşayana kadar pişiriyoruz. Kızarttığımız patlıcanları ve patatesleri de ekliyoruz. Ayrı bir kapta domates ve biber salçasını karıştırıyoruz. Kıvamı açılana kadar su ekliyoruz. Bu sosu mantar, patlıcan ve patateslerin olduğu tencereye aktarıp kısık ateşte pişmesini bekliyoruz. Spagettiler yumuşadıktan sonra içine biraz sıvıyağ ekliyoruz (birbirine yapışmaması için) kısık ateşte 5 dakika daha bekletip süzüyoruz. Sosu hazır olduğunda üzerine ilave edip, ince ince kıyılmış pastırmaları da ekleyip servis yapıyoruz. Ve tabi ki kekiksiz olmaz!
Muzicons.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory