Kırmızı Kaşık

26 Şubat 2012 Pazar

Fırında Tavuk Var!


      Evde yine yemek yok ama buzdolapta mükemmel bir yemeğin bir parçası olmayı bekleyen tavuğumuz var. Sonra patatesimiz var, bezelyemiz var, mısırımız var... Yani artık mutfağa girebilirdim. Ne yapabilirim diye düşündükten sonra tavukları fırın poşetinde pişirmeye karar verdim.  Yanına da garnitürler ekleyip servis yapacaktım. Böylece bu hafif yemeği yapmaya koyuldum.

Malzemeler:


* 1 paket but bonfile
* 1.5 çay bardağı mısır
* 2 çay bardağı bezelye
* 2 adet havuç
* 3 adet orta boy patates
* sirke
* tuz
* kırmızı biber, kara biber,
  kekik, muskat

Önce tavuklarımızı sıcak suda bekletiyoruz. Tavukları süzüp, kemiklerinden arındırıyoruz. Daha sonra ılık suyun içinde bekletiyoruz. İçine bir miktar (1 çay kaşığı) sirke koyuyoruz ki tavuklar yumuşasın. Diğer yandan havuçları küp küp doğrayıp. Tencereye alıp, suda haşlıyoruz. Bezelyeyi ve mısırı da ekliyoruz. Havuç, bezelye ve mısır bir tencerede haşlanırken ayrı bir tencerede patatesleri haşlıyoruz. Tavuğun suyunu süzüp kırmızı biber, karabiber, kekik ve muskatı ekliyoruz. Ayrıca belirtmeden geçemiyeceğim muskat çok farklı bir tat veriyor. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Bu buharatla ilk kez İspanya'da tanıştım. Nerelerde kullanıldığını bilmiyordum. Sonradan öğrendim keklerden et yemeklerine kadar her yemekte kullanılabiliyormuş. Nitekim ilk deneyimimde olumlu sonuçlar aldım. Şimdi hemen hemen her yemekte az da olsa katıyorum. Muskatı da ekledikten sonra içi una bulanmış fırın poşetine tavukları yerleştiriyoruz. Belli yerlerinden poşeti deliyoruz. Önceden ısıtılmış 200 dereceyi geçmeyen fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Haşlanan patatesleri blender'dan geçirip biraz limon ekliyoruz(kararmaması için). Yoğun olmasını isterseniz içine bir miktar tam buğday unu ekleyebilirsiniz. Patates püremizi de hazırladıktan sonra fırından, pişen tavuğumuzu alıp pırasa yatağının üzerine koyuyoruz(Pırasa yemeği önceden vardı.) Haşlanan garnitürleri de yanına alıp, kenarlarını da patates püresiyle süslüyoruz. Üzerine de istediğiniz gibi bir sos hazırlayabilirsiniz.




Muzicons.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory