Kırmızı Kaşık

7 Şubat 2012 Salı

Kunta Kinte


Bu kek o kadar çok hatıra barındırıyor ki, ne zaman yesem hüzünlendirir beni. Bu keki ilk kez bir komşumuzda yemiştim. Çok eskidendi, o yüzden hep çocukluğumu hatırlatır bana. Annem komşumuzdan tarifini istediğinde adının nereden geldiğini de anlatmıştı bana. Onların zamanında  zenci bir kölenin başından geçen olayları anlatan  bir dizi varmış, bu kölenin adı da kunta kinte imiş. Bu kek de kara olmasından mütevellit kunta kinte adını almış. Bu ismi ona komşumuz Nilgün Teyzenin verdiğini düşünürdüm ama yıllar geçtikçe bir kaç kişiden daha duydum ama ben hala o ismi ona Nilgün Teyzenin verdiğine inandırmak istiyorum kendimi, büyüsü bozulsun istemem sonuçta.

Malzemeler:

* 3 yumurta
* 1 su bardağı şeker
* 1 bardak süt
* yarım su bardağı sıvıyağ
* 4 yemek kaşığı kakao
* un
* 1 paket vanilya
* 1 paket hamur kabartma tozu

Önce yumurta ve şekeri köpürünceye kadar çırpıyoruz. Sonra süt, yağ ve kakaoyu ekliyoruz. Daha sonra bu karışımdan 1 su bardağı kadar ayırıyoruz, üzeri için. Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz ve kaba boşaltıp fırına veriyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Fırından çıktıktan sonra ayırdığımız bir bardaklık sosu kekin üzerine döküyoruz. Bir bardak sos az geldiği için ben ayrıca çikolata sos yapıp ondan da döküyorum. 


2 yorum :

  1. kunta kinte.hey gidi gençliğimin dizisi kökler:)beni de götürdün o günlere şimdi..neyse tarifini aldım.ve en kısa zamanda denicem demiicem tabi:)ellerine sağlık bi gün tatmak isterim:)ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. kendim yaptım diye demiyorum tadı da en az dizi kadar güzel:p (Diziyi de hiç izlememiş olmam)

    YanıtlaSil

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory