Kırmızı Kaşık

25 Ocak 2012 Çarşamba

Simiiiit!!!

    Böyle bir oyun vardı. Hatırlar mısınız bilmem. Ben ortaokuldayken erkekler çok oynardı. Oyunun mantığını hala bilmiyorum ama hep bi çocuk olurdu "simiiiit" diye bağıran. Başlıktaki yaratıcılığımı(!) bu anıma borçluyum yani, belirteyim dedim.

    Yine evde, boş zamanımın olduğu nadir günlerden birinde simit yapmak aklıma geldi (Belli zaman aralıklarıyla ya simit ya da un kurabiyesi canım çeker genelde) ve ben de simit yapmaya başladım. Tadı fena değildi ama önceki deneyimlerime kıyasla mükemmel de sayılmazdı. Her neyse tarife geçiyorum.


Malzemeler:

* 2 yumurta
* 2 çorba kaşığı yoğurt
* 125 gr margarin
* 1 tatlı kaşığı sirke
* 1 çay kaşığı mahlep
* 1 çay kaşığı şeker
* 1 paket kabartma tozu
* Alabildiğince un
* tuz, susam, çörekotu

Unu geniş bir kaba alıyoruz. Ortasında biraz boşluk açıyoruz ve margarini (ben eriterek kullanıyorum genelde), sirkeyi, mahlebi,yoğurdu ve yumurta akını ekliyoruz. Kabartma tozunu, şekeri ve tuzu da ilave edip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğuruyoruz. Kıvam tutana kadar bazı malzemelerin miktarını arttırabilirsiniz. Hamur çok sertse yoğurt ekleyebilirsiniz. Daha sonra hamurdan ufak ufak parçalar alıp, elimizde yuvarlayıp ortasına delik açıyoruz, herbirini önce yumurta sarısına daha sonra da susam ya da çörek otuna batırıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına veriyoruz veee yaklaşık 25-30 dk sonra simitimiz hazır oluyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory