Kırmızı Kaşık

10 Temmuz 2014 Perşembe

Bu ne ki şimdi?

Bir yemeği mükemmel yapan nedir; Kokusu, tadı, görüntüsü? Bence bir yemeğin mükemmel sayılabilmesi için bu 3 kriterin de iyi olması gerekiyor. Güzel kokan bir yemeğin tadının iyi olacağının garantisinin olamayacağı gibi tadı mükemmel olan bir yemeğin de görüntüsü pek iç açıcı olmayabilir. Her ne kadar bir yemeğin mükemmel olabilmesi için bu 3 kriterin de iyi olması gerekir dediysek de görüntüsünün iyi olması başlı başına bir olay. Bir yemeği cezbedici yapmak aslında o kadar basit değil. Ancak bazı yemekler vardır ki çok masraf gerektirmeden aşırı derecede davetkar olabilir. Lafı döndürüp dolaştırıp nereye getireceğimi merak etmiş olabilirsiniz o nedenle fazla uzatmadan bir örnek vereyim; genellikle geleneksel yemeklerde olur bu durum; servis nasıl olursa olsun onun tadını bildiğinizden, eğer beğendiğiniz bir yemekse, o görüntü sizi heyecanlandırmaya yeter. Örnek örnek lafı dolaştırmadan kuymak ya da mıhlamayı ele alarak bu durumu değerlendirmek istiyorum. Geçen seneye kadar tadını bile bilmediğim bu yöresel tatların az çok nasıl bir şey olacağını önceden kestirebiliyordum. Ancak güzel bir yemeği yemekle daha önce hiç yemeden tadının nasıl olduğunu kestirmek çok farklı şeyler. İlki bağımlılık teşkil edebilecekken diğerinde böyle bir şey pek de olası değil. Bu durumla ilgili ilk somut deneyimim geçen sene mıhlamayı ilk defa denememle gerçekleşti. Tadının öyle olduğunu görüntüsünden anlamıştım ve tabi ki içinde neler olacağını da tahmin edebiliyordum. Mutfakla ilgili biraz ilgimin belki biraz da yeteneğimin olmasını buna borçluyum sanırım. Tadına baktığım bir yemeğin içinde ne olduğunu ve nasıl yapıldığını veya görüntüsüne göre yemeğin tadının nasıl olacağını tahmin edebiliyorum. Mıhlamayı ilk denediğimde de öyle oldu. Tadının öyle olduğunu biliyordum, içinde o malzemelerin olduğunu da biliyordum ve o zamana kadar hiç yemediğim için ara sıra canımın çekmesiyle kalkıp da yapmaya yeltenmemiştim. İlk defa geçen sene tadına bakma fırsatım oldu ve 2-3 ay sonra da tamamen kendi tahminlerim üzerinden bir malzeme listesi çıkarmıştım ve yine aynı şekilde yapımı da tahminlerime kalmıştı. Neyse ki ilk deney hayal kırıklığıyla sonuçlanmadı.

Malzemeler:
* 3 yemek kaşığı tereyağı
*4 yemek kaşığı mısır unu
*kolot peyniri

ilk olarak tereyağını tavada eritiyoruz ve mısır ununu üzerine ekleyip kavuruyoruz. Kavrulmuş mısır unu kullanırsanız daha lezzetli olabilir diye düşünüyorum. Mısır ununu tereyağında kavurduktan sonra istenilen miktarda kolot peynirini parça parça atıp homojen hale gelecek şekilde karıştırarak pişiriyoruz. Bu kısmı biraz çabuk geçiştirdim ama esas bu kısım oldukça önemli. Peynirin mısır ununda homojen bir şekilde erimesi gerekiyor. Bunun içinde çok iyi bir şekilde karıştırılması lazım. Peynir tamamen eriyip karışım homojen bir hale gelince kuymağımız ya da mıhlamamız hazır oluyor. Artık siz de bu yöresel tatla kendinizi şımartabilirsiniz. Afiyet olsun.

Lagos Slums by Brazzaville on Grooveshark

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory