Kırmızı Kaşık

17 Ocak 2013 Perşembe

İstiridye Mantarlı Hikayeler

Uzun bir aradan sonra tekrardan merhabalar. Çeşitli sebeplerden ötürü yazmaya fırsatım olmadı. Hatta direkt okul yüzünden yazamadım. Çok yoğun bir dönem geçirdim. 4 ay boyunca düzenli olarak günlük 3-4 saatlik uykuyla hayatımı idame ettirmeye çalıştım. Yeri geldi hiç uyumadım ama neyse ki geçici bir süreliğine de olsa bitti sayılır. O kadar yoğunluktan sonra tatilde nasıl boşluğa düşmüş olduğumu tahmin edersiniz. İlk iki günü uyuyarak geçirdim. Sonra izlemedik film, okumadık kitap bırakmadım.Uzun bir aradan sonra ilk defa ailemle aynı sofrada yemek yeme şerefine nail oldum (her ne kadar ben kahvaltı yaparken onlar öğle yemeği yeseler de...). Her neyse demem o ki; tatil dediğin güzel bi şey. Sorumluluklarının olmaması güzel bi şey, sonraaa kısmen de olsa özgür olmak çook güzel bi şey. Bunlar hep güzel şeyler. Gel gelelim bu istiridye mantarlı tarife. Bunu aslında yoğun olduğum o dönemde, kahvaltı için yapmıştım. Yani ne kadar basit  olduğunu ve uğraştırmadığını anlamış olmalısınız. Tarifini paylaşmaya zamanım olmadığı için şimdi paylaşıyorum. Umarım denersiniz ve beğenirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

*400 gr istiridye mantarı
*1 adet orta boy soğan
*3 yemek kaşığı domates sosu
*1 yemek kaşığı tereyağı
*baharatlar

Sos için:

*1 diş sarımsak
* yarım kase yoğurt



Önce soğanları doğruyoruz. Mantarları da ince ince doğruyoruz. Tereyağını tavada eritip, soğanları hafif kavuruyoruz. Mantarları ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Domates sosunu ve baharatları ekliyoruz.

Sosu için havanda ezdiğimiz sarımsakları, yarım kase yoğurda ekleyip karıştırıyoruz. Pişen mantarların üzerine sarımsaklı yoğurdu döküp, üzerini nane ya da herhangi bir baharatla süsleyip servis ediyoruz.


Afiyet olsun:)


Heaven by Bitter:Sweet on Grooveshark

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory