Kırmızı Kaşık

26 Nisan 2012 Perşembe

Bir keresinde sınava girmiştim

      LGS miydi, OKS miydi onu bile hatırlamıyorum ama ben bir keresinde sınava girmiştim. Sınav gününden bir gün önce kurbanın gönlünü hoş tutmaya çalışırlar ya alış-verişe götürürler, yemeğe çıkarırlar falan. Bizimkisi de o misal, gezip tozup sonra da Ankara'nın köklü pastanelerinden birine tatlı yemeye gitmiştik. Görünüşüne aldanıp bi tatlı istemiştim kendime. Hoş gerçi tadı güzeldi ama yerken çok zorlanmıştım. İşte o tatlı bu tatlı. Milföy hamurlu kremalı. Yaparken o gün aklıma geldi birden. Bu da böyle bir anımdı deyip tarife geçmek istiyorum izninizle.

Malzemeler:

* 1 paket milföy hamuru

Krema için:
* 2 adet yumurta
* 2 yemek kaşığı un
* 2 çay bardağı şeker
* 1.5 su bardağı süt
* 1 paket vanilya
* 1 yemek kaşığı margarin

Kreması için margarin hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Daha sonra orta ateşte kaynamasını bekliyoruz. Kaynadıktan sonra ateşi kısıp, karıştırmadan 1-2 dakika bekliyoruz. Bekledikten sonra ocaktan alıp içine 1 kaşık margarini ekliyoruz. Kremayı soğumaya bırakıp, milföy hamurumuzu merdane yardımıyla inceltiyoruz. Üzerine bıçakla ufak ufak kesikler atıp fırına veriyoruz. 20-25 dakika 180 derecelik fırında pişmesini bekliyoruz. Fırından çıktıktan sonra bir kat milföy hamuru bir kat krema olacak şekilde kat kat tatlımızı inşa ediyoruz:) En son da üzerine pudra şekerimizi serpiştiyoruz. İşte bu kadar!
Muzicons.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory