Kırmızı Kaşık

6 Eylül 2013 Cuma

Size Noodle Taklidi Yapayım mı?

 Artık yeterince boş vaktim olduğuna göre burayla ilgilenebilirim. Eveeet kısa süreliğine de olsa boştayım. Buralar da hep boş kalmış ama ben kısa sürede burayı yeni tariflerle doldurcam merak etmeyin. Daha önceki yazımda size Afrika'dan gelen bebeklerimi tek tek göstermiştim. Bu tarifte de onların bir kısmını kullanma fırsatım oldu ve pirinç eriştesiyle sebzeli noodle yaptım. Daha önce de noodle yapma girişimlerim olmuştu, henüz burada paylaşma imkanım olmadı ama yapmıştım güzel de olmuştu. Kendim yaptım diye demiyorum ama cidden başarılı olmuştu. Bin bir hevesle pirinç eriştesiyle de denemeye karar verdim ama şimdiden belirteyim Çin eriştesiyle yaptığım noodle kadar güzel olmadı. Arka planda ilginç bir tat vardı. Muhtemelen eriştenin pirinçle yapılmasından kaynaklanıyordu. O ilginç tadı göz önünde bulundurmazsak bu deneyim de başarıyla sonuçlandı denilebilir. Yalnız normal erişteyle yaptığım sebzeli noodle ne kadar yersen ye rahatsız etmezken, bu pirinç eriştesiyle yapılan noodle'ı bir tabaktan fazla yediğin zaman bayıyor. Bu da yine arka plandaki o ilginç tattan kaynaklanıyor. Bu yemeğin de hikayesi kısaca böyleydi. Şimdi malzemeleri sıralayıp nasıl yapıldığına geçelim isterseniz.

                                                                                      Malzemeler:
1 paket pirinç eriştesi için;
*100 gr soya filizi
*2 adet kabak
 *2 adet taze kırmızı biber
*1 kase mantar
*1-2 adet sarı biber
* 2-3 adet tavuk göğüs
*Soya sosu



Önce mantarları ince ince doğrayıp tavada kızartıyoruz daha sonra rendelenmiş kabakları ve julyen kesilmiş biberleri ekleyip kızartıyoruz. Aynı anda erişteleri sıcak suda, 15 dakikayı geçmeyecek şekilde bekletiyoruz.Tavadaki sebzeleri de az az soya sosu ekleyerek kızartmaya devam ediyoruz. Erişteler yumuşadıktan sonra onları da tavaya alıyoruz. Soya sosu ve pirinç baharatıyla, istenen yumuşaklığa gelene kadar pişiriyoruz.



Ben pişirirken tereyağı da kullanıyorum. Siz de bu tür şeyler yapabilirsiniz. Hatta ve hatta nar ekşisi de kullanıyorum ama her damak tadına uygun olmayabilir tabi ki. İyisi mi siz nasıl güzel olacağını düşünüyorsanız o malzemeleri de katabilirsiniz. Tüm bu malzemeleri pişirdikten sonra zaten sebzeli noodle'ınız hazır oluyor. Dilediğiniz gibi istediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Afiyet olsun.


El Pueblo Unido by Thievery Corporation on Grooveshark

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory